Główna, Nowe technologie, Ochrona danych osobowych

Backup danych w chmurze – podstawowa ochrona danych w Twojej firmie

Czas czytania: 2 min
Backup będący usługą chmurową ma naprawdę wiele zalet i w dzisiejszych czasach jest to najlepsze rozwiązanie dla firm/ przedsiębiorstw i użytkowników domowych. Minimalizuje pracę informatyków i nie wymaga większego zaangażowania ze strony pracowników. Postaw na backup danych w chmurze.

Kopia zapasowa danych Twojej firmy – dlaczego warto trzymać je w chmurze?

Wystarczy jeden najprostszy powód – kopie zapasową warto robić chociażby po to by nie przejmować się możliwością utraty danych. Może ona nastąpić w momencie awarii dysku lub ataku cyberprzestępców. W pierwszym przypadku istnieje możliwość odzyskania plików, ale nie jest to współmierne do kosztów polecanego rozwiązania. Drugi, jeżeli dotyczy ransomwera, może wiązać się nawet z całkowitą blokadą dostępu do dysku i z szantażem hakerów. Do tego dochodzą błędy ludzkie, bugi w aplikacjach, wirusy. Właśnie dlatego warto zapobiegać i zadbać o backup. Oczywiście pierwszą i jednocześnie nadrzędną zasadą jest przechowywanie plików na innym nośniku niż to z którego dane zabezpieczamy.

Jak chronić dane przechowywane w chmurze?

Szybkie tworzenie kopii pod wpływem emocji czy po ataku nie jest dobrym rozwiązaniem. To chmura zapewnia regularność wykonywania backupu a odzyskiwanie plików jest równie proste.

Co można zapisywać?

  • pojedyncze pliki, foldery
  • wybrane pliki
  • wybrane grupy folderów
  • zawartość całych dysków
  • mieszaną zawartość z różnych lokalizacji na komputerze

Funkcje:

  • prosta w obsłudze aplikacja, wystarczy przeglądarka
  • dobra pojemność
  • szybki proces tworzenia kopii i odzyskiwania danych
  • szyfrowanie danych przed wysłaniem do chmury
  • możliwość dowolnego wyboru danych, które trafią do kopii zapasowej
  • nie ma możliwości anulowania zleconej już operacji kopii zapasowej

Jak chronić dane? – kopia bezpieczeństwa w chmurze

  1. Twórz lokalne kopie zapasowe danych.
  2. Unikaj przechowywania wrażliwych danych (oczywiście w miarę możliwości).
  3. Szyfruj swoje dane (pomagają w tym usługi w chmurze).
  4. Szyfruj dane zanim umieścisz je w chmurze.
  5. Czytaj regulaminy dotyczące usług (by upewnić się, w jaki sposób dostawcy przechowują i zarządzają Twoimi danymi).
  6. Pamiętaj! Zabezpieczaj urządzenia końcowe, które mają dostęp do chmury.
  7. Przeprowadzaj regularne audyty bezpieczeństwa (z pomocą profesjonalistów unikniesz problemów z urządzeniami, ataków hackerskich czy malware).

Jak często robić backup danych? Ochrona danych firmowych w chmurze

Kopie należy wykonywać systematycznie! W każdym momencie może dojść do awarii lub kradzieży. Chmura bardzo ułatwia nam to zadanie i automatycznie zapisuje nasze zasoby.

Jak stworzyć kopię zapasową w chmurze?

Wszystko zależy od tego jaką usługę wybierzesz. Dopasuj odpowiednie dla Ciebie rozwiązanie, pamiętaj także o tworzeniu backupu dla urządzeń mobilnych.
Ze swojej strony możemy polecić rozwiązanie Unitrends Backup.
Źródło:
https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/cloud-backup-recenzja-usluga-kopii-zapasowych-w-chmurze.html
https://www.computerworld.pl/news/7-zasad-bezpieczenstwa-chmury,416268.html
Grafika: rawpixel.com




Dodaj komentarz