firebox

Multi-factor authentication (MFA): wieloskładnidowe uwierzytelnianie

Kto potrzebuje wieloskładnikowej autentykacji?

Wieloskładnikowe uwierzytelnienie pracowników pracujących zdalnie jest w kluczową kwestią dla bezpieczeństwa firmy. Pracownicy korzystają przecież z wielu aplikacji udostępnianych przez firmę. Należy mieć na uwadze bezpieczne logowanie np. Do firmowego CRM-a. Rozwiązania MFA powinny się także integrować z oprogramowaniem takim jak SharePoint czy Exchange.

 Multi-factor authorization

 

Multi-factor authentication (MFA) to praktyka znana oficerom bezpieczeństwa od lat. Wprowadzana od dawna w wielu większych przedsiębiorstwach i korporacjach, teraz staje się konieczna także w mniejszych środowiskach. Wielostopniowa autoryzacja pozwala na zabezpieczenie zdalnego dostępu do zasobów, dokumentów i aplikacji. Już w tej chwili większość organizacji wykorzystuje taki model pracy. Dlatego też zapewnienie bezpiecznych metod logowania dla pracowników staje się istotnym elementem strategii działu bezpieczeństwa IT. Dwu- lub wieloskładnikowe uwierzytelnienie znacznie wpływa na poziom bezpieczeństwa najcenniejszych zasobów firmy.

Wieloskładnikowe uwierzytelnianie jest odpowiedzią na coraz większą liczbę oszustw polegających na uzyskaniu nieautoryzowanego dostępu do poufnych informacji. Dlatego też amerykańska agencja standaryzacyjna zaleca korzystanie z MFA, jako bardziej skuteczne metody uwierzytelnienia użytkownika. Nic dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej ekosystemów tego typu.

 

Wielsokładnikowe uwierzytelnienie
Zarejestruj się i odbierz darmowe licencje nawet dla 250 użytkowników.

W 120 dni przekonaj się jak proste i skuteczne jest MFA od WatchGuard.

Skontaktuj się z nami

Kod autoryzacyjny na telefon? Czy może odcisk palca?

Wielopoziomowa autoryzacja wymaga na pracowniku nie tylko podanie loginu i hasła. Konieczne są dodatkowe poświadczenia. Uwierzytelnienie tego typu może obejmować hasło lub kod pin, ale także wymagać karty elektronicznej lub smartfona, czyli czegoś, co użytkownik posiada. W innych przypadkach korzysta się np. z odcisku palca, a więc z fizycznej cechy użytkownika.

Już sama nazwa wskazuje, że wielopoziomowe uwierzytelnienie wymaga zastosowania kilku różnych elementów autoryzacji. Samo wykorzystanie dwóch haseł nie oznacza zatem, że mamy jest to MFA, ani nawet z 2FA - dwuskładnikowe uwierzytelnienie.

 

Czy Multi-Factor Authentication jest obowiązkowe?

Obecne przepisy wymagają od podmiotu przetwarzającego dane osobowe, aby wykorzystywać mechanizm uwierzytelniania na podstawie loginu i hasła. Nie oznacza to jednak, że tylko takie opcje logowania są dozwolone. Nie jest to prawdą. Osoby odpowiadające z proces przetwarzania danych osobowych powinny znać mechanizmy zapewniające bezpieczeństwo logowania, wykraczając poza schemat identyfikator użytkownika-hasło.

Należy pamiętać, że zgodnie z RODO, obowiązkiem jest dopełnienie wszelkich starań, aby wdrożyć najlepsze, będące w naszym zasięgu mechanizmy ochrony danych.

Zagrożenia związane z możliwością przechwycenia danych użytkownika ciągle ewoluują. Nie dziwi zatem, że pojawiają się nowe metody ochrony przed nieautoryzowanym dostępem. Uwierzytelnienie wieloskładnikowe, jest nie tylko bezpieczne, ale i elastyczne. Pozwala na dopasowanie metod weryfikacji do potrzeb przedsiębiorstwa, tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa.

 

Multi-Factor Authentication (MFA)

WatchGuard AuthPoint

WatchGuard AuthPoint

Autoryzacja dostępu do firmowych zasobów dzięki komunikatom Push.

Zobacz szczegóły
WatchGuard AuthPoint Tokeny fizyczne

WatchGuard AuthPoint Tokeny fizyczne

Nowoczesne tokeny fizyczne AuthPoint.

Zobacz szczegóły
Rublon

Rublon

Rozwiązanie umożliwiajace pracownikom bezpieczny dostęp do zasobów IT przy pomocy MFA.

Zobacz szczegóły

Ważne: nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Więcej informacji dotyczących polityki prywatności znajdziesz w zakładce z regulaminem.

Akceptuj