Rozwiązania do zarządzania procesami IT mają za zadanie zapewnić przedsiębiorstwom scentralizowane, proste zarządzanie własną infrastrukturą informatyczną oraz procesami dostarczania wsparcia usług IT, zgodnie z najnowszymi praktykami i standardami międzynarodowymi. Istotnym wyznacznikiem takiego systemu powinno być zapewnienie kompleksowości usługi i projektowego, elastycznego podejścia – począwszy od udostępnienia indywidualnej parametryzacji i wdrożenia oprogramowania, przez dostarczanie niezbędnych komponentów infrastruktury.
ITIL opiera się na dostarczaniu i zarządzaniu usługami IT poprzez procesy. Szkielet ITIL określa procesy zarządzające, ich wejście/wyjście oraz powiązania i zakres odpowiedzialności. ITIL skupia się na ukonstytuowaniu "best practice" we wdrażaniu procesowo zorientowanego zarządzania usługami IT, zapewniającego długoterminową redukcję kosztów, poprawę jakości usług oraz zadowolenie klienta. Cele procesów ITIL to: dostarczanie usług IT (nie systemów) zorientowanych biznesowo, długoterminowa redukcja kosztów, stała kontrola w celu poprawy jakości usług.
Zarządzanie zasobami i sprzętem - system powinien zapewniać centralne zarządzanie zasobami IT oraz umożliwiać utworzenie dowolnego typu zasobu wraz z opisaniem go odpowiednimi atrybutami czy powiązanie z dowolnym innym obiektem.
Zarządzanie legalnością oprogramowania - rozwiązanie powinno umożliwiać precyzyjną identyfikację zainstalowanego oprogramowania dzięki odczytowi zainstalowanych aplikacji oraz analizie zawartości dysków stanowisk. Bazie sygnatur oprogramowania powinna dostarczać informacji na temat formy licencjonowania oraz opcji aktualizacji i usunięcia aplikacji.
HelpDesk - możliwość zarządzania incydentami, bazą wiedzy oraz workflow. Dostosowanie stopnia wdrożenia ITIL (IT Infrastructure Library) do aktualnych wymagań kierownictwa.
Komunikacja - swobodna, wydajna i bezpieczna (szyfrowana) komunikacja wewnętrz firmy, udostępniająca przesyłanie wiadomości tekstowych, nawiązywanie połączeń audio-wideo, tworzenie konferencji oraz przesyłanie powiadomień i plików.
Zdalne zarządzanie stanowiskiem - agent umożliwiający zdalne połączenie z odpowiednim stanowiskiem wraz z przejęciem pulpitu, operacjami zdalnymi oraz transferem plików.
Monitoring sieci LAN - system powinien udostępniać skanowanie sieci LAN w trybie cyklicznym, zapewniać wsparcie protokołu SNMP oraz dysponować analizą stanu wykrytych urządzeń i usług.
Monitoring stanowisk oraz użytkowników - dostarczanie analizy zachowań i aktywności użytkowników w sieci, przegląd aplikacji, odwiedzonych stron internetowych oraz wykazanie rzeczywistego czasu skupienia na czynnościach służbowych w formie przejrzystych zestawień oraz wykresów.
Ważne: nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Więcej informacji dotyczących polityki prywatności znajdziesz w zakładce z regulaminem.